Om A/B Nørre Søgade 33
A/B Nørre Søgade 33 blev stiftet 15. december 1999. Foreningen består af 25 andelslejligheder, 2 lejelejligheder og 2 erhvervslejemål.
Foreningens CVR-nummer er 30163966.
Ejendommen
Ejendommen blev bygget i 1881 og består af et forhus og et baghus med i alt 3 opgange: Nørre Søgade 33, Nørre Søgade 33A og Nørre Søgade 33B.
Ifølge BBR har ejendommen 2.705 m2 boligareal og 136 m2 erhvervsareal.
Ejendommens matr.nr. er 47, Nørrevold Kvarter.
Lejlighederne
Lejlighederne i ejendommen er meget forskellige med arealer på 55 - 157 m2. Nogle lejligheder har altan, nogle har direkte adgang ud til et stort, grønt gårdmiljø, og nogle har udsigt over Peblinge Sø.
Vedtægter og husorden
Foreningens vedtægter er de bestemmelser/det regelsæt, som foreningens medlemmer skal følge.
Vedtægterne regulerer bl.a., hvornår der skal afholdes generalforsamling, krav til regnskab og budget, krav til ejendomsadministration, hvem der har stemmeret, og hvordan stemmeandelene opgøres. Ligeledes er der fastsat regler for, hvilke rettigheder og forpligtelser andelshaverne har, og hvilke rettigheder og forpligtelser foreningen har.
Foreningen har også vedtaget en husorden, som udstikker nogle generelle leveregler for foreningens medlemmer og lejere. Udgangspunktet er, at beboerne tager hensyn til hinanden og passer godt på ejendommen.
Ændringer og/eller tilføjelser til vedtægter eller husorden
Hvis du som andelshaver mener, at foreningens vedtægter eller husorden bør indeholde yderligere bestemmelser, præciseringer eller lignende, skal du stille forslag om ændring af vedtægterne/husordenen på den ordinære generalforsamling. Husk, at forslaget skal være skriftligt og overholder de forskrifter, der er angivet i foreningens vedtægter.
Årsrapport og budget
Bestyrelsen har indgået aftale med Datarevision om udarbejdelse af årsrapporten, mens Boligadministratorerne står for den løbende bogføring, betaling af foreningens udgifter samt udarbejdelse af budgettet for det kommende regnskabsår.
Årsrapporten fremlægges og gennemgås på foreningens ordinære generalforsamling. Ligeledes fremlægges bestyrelsens forslag til budgettet for det kommende år.
Generalforsamlingen
Generalforsamlingen er foreningens højeste myndighed. Alle andelshavere har ret til at deltage og afgive stemme i forbindelse med beslutninger, som generalforsamlingen skal træffe, idet én andel har én stemme. Den ordinære generalforsamling afholdes hvert år inden udgangen af april måned. Ekstraordinære generalforsamlinger afholdes efter behov.
Generalforsamlingen vælger foreningens formand samt øvrige bestyrelsesmedlemmer og suppleanter, godkender årsregnskabet, vedtager foreningens budget og fastsætter boligafgift samt andelskronen for det kommende år. Som regel afgøres beslutninger ved almindeligt stemmeflertal. Nogle beslutninger - fx vedtægtsændringer - kræver dog kvalificeret flertal.
Andelshavere har adgang til tidligere referater under beboersiderne. Andre skal henvende sig til bestyrelsen for at få adgang til tidligere referater.